Здається, правила гри справді змінюються!
Тепер наше законодавство ще на крок ближче до європейського.
У вівторок, 6 серпня 2019, вступає в дію новий Закон «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів». Чітко регламентується не лише інформація на етикетці, а й зміст рекламного чи іншого опису (при замовленні в інтернеті, в меню тощо).
Кухарям новий закон цікавий, адже його дія поширюється на харчові продукти, що реалізуються у сфері громадського харчування (і не тільки).
Сам закон і додатки до нього можна скачати нижче.
Маркування повинно містити лише правдиву інформацію, яку легко прочитати та зрозуміти і яка не вводить споживача в оману. Якщо продукт містить алерген чи якийсь інгредієнт, який може викликати непереносимість, то це обов’язково потрібно вказати. Перелік речовин
та харчових продуктів, які спричиняють алергічні реакції або непереносимість – у Додатку 1.
В окремих випадках необхідно навести додаткові дані. Перелік таких продуктів та зміст даних — в Додатку 2.
Додатком 3 регламентується розмір літер на упаковці. Правильно вказуємо інгредієнти (Додаток 6), а для відповідних видів м’яса ще й додаткові відомості (Додатки 5, 7).
Позначаємо вміст спирту, беручи до уваги нормовані допустимі відхилення: Додаток 8.
Поживні речовини, енергетична цінність, вітаміни — зазначення цих величин створить гарну репутацію закладу, якщо ваші клієнти орієнтуються на здорове харчування. Референсні величини добового споживання наведені у Додатку 9, перевідні коефіцієнти для обчислення енергетичної цінності знайдемо в Додатку 10, а одиниці вимірювання — в Додатку 11.
Втім, інформація про поживну цінність обов’язкова не для всіх продуктів. Перелік винятків — Додаток 4.
Вимоги закону стосуються не лише маркування на етикетках, а й будь-якої інформації про харчовий продукт, наданої через рекламу, інтернет чи повідомлену споживачеві під час продажу, в тому числі й у закладах громадського харчування. За умов дистанційної реалізації така інформація має бути доступною до моменту придбання продукту.
Згідно з новим законом, відповідальний за надання інформації той оператор ринку, під найменуванням якого продається харчовий продукт.